Bombshell: Report Says 12 Prominent Newspapers Got N10M Each From Dasuki (See List)

share on:

Online news platform, SaharaReporters allegedly declared that some leading Nigerian newspaper outfits received N10 million each from the former National Security Adviser, Sambo Dasuki through the chairman of ThisDay, Nduka Obaigbena.

SaharaReporters Claims 10 Prominent Newspapers Got N10M Each From Dasuki SR alleged that ThisDay, Vanguard, Sun, The Nation, Daily Trust, People’s Daily, Leadership, Daily Independent, Nigerian Tribune, Guardian Newspapers, Business Day, and New Telegraph newspaper, received a sum of N10 million each from the Office of the NSA.

READ ALSO: Arms Deal Scandal: N4.6Bn I Got From Dasuki Was For ‘Spiritual Purposes’ – Bafarawa

It claimed that Obaigbena acted in his capacity as the chairman Newspaper Proprietors’ Association of Nigeria (NPAN).

READ ALSO: Dasuki Exposes Ex-Governors, PDP Chiefs Involved In Arms Deal Scandal

It also claimed that Dasuki paid N670m to General Hydrocarbons Limited through a Guaranty Trust Bank account, adding that, the company is controlled by Nduka Obaigbena, and payment was for Energy Consulting.

See tweets published by the online platform below.



I am but your herald boy in the art of the pen.. An eccentric Environmental Biologist smouldered in the glorious epiphany of online journalism. If you ever find my article unduly insipid, sue me and i’ll refund you...

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.